Toggle Nav

Betingelser

 

BETALINGSMÅTER

Aleksander.no samarbeider med Klarna. Du kan du velge mellom følgende betalingsalternativer:

  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist
  • Klarna Delbetaling eller konto (du må søke om å opprette konto hos Klarna)
  • VISA / Mastercard

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål vedrørende gjennomføring av betaling.

 

PRISER

Alle prisene i nettbutikken er i norske kroner og er oppført inklusiv merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer og trykkfeil.

 

LEVERING

Normal leveringstid er  2-5 dager for lagerførte varer. Vi behandler ordrer og utsendelser fortløpende hver dag, mandag til fredag, 08:00-16:00.

Vi levere til alle adresser i Norge. Ønsker du å bestille fra utlandet må du kontakt kundeservice.

 

FRAKT

Vi sender fraktfritt i hele Norge på alle kjøp hos Aleksander.no

Alle privatsendinger blir gjennomført i samarbeid med PostNord. Pakkene sendes som klimanøytral servicepakke med sporing som blir utlevert til ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

Hentemeldig og sporingsvarseler blir kommunisert via SMS eller epost. Det er viktig at du legger inn korrekt e-postadresse og/eller mobilnummer når du bestiller.

Postens hentefrist er 14 dager. Du har selv ansvaret for å hente pakken din innen 14 dager etter ankomst. Se konsekvenser for pakker som ikke blir hentet i avsnitt UAVHENTEDE PAKKER.

Skulle det oppstå forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt eller forsinkelsen skyldes Force Majure.

Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering blir beløpet refundert.

UAVHENTEDE PAKKER

Pakker som ikke blir hentet i henholdt til avtale anses som avtalebrudd, og omfattes ikke av angreretten. 

Uavhentede pakker som kommer i retur til oss vil bli belastet med NOK 400 for å kompensere for påløpt frakt- og ekspederingskostnad.

 

UNDERSØKE MOTTATT BESTILLING

Når du mottar pakken anbefaler vi at du undersøker om innholdet samsvarer med bestillingen din.

Sjekk for transportskader og mangler. Om du finner avvik ta kontakt med vår kundeservice snarest, slik at vi kan rett opp i dette.

 

RETUR OG BYTTE

Som kunde har du rett til å bytte en kjøpt vare innen 14 dager etter at du mottok varen.

Din angrerett/returrett  begynner å løpe den dag du tok mottok varen.

Det skal meldes i fra til oss om at du angrer deg. Det gjør du ved å fylle ut medfølgende returskjema

En retur forutsetter at varen er ubrukt, i original emballasje og i samme stand som da du mottok den.

Hvis varen viser tegn som tyder på at den er blitt brukt gjelder ikke angreretten og returen vil ikke bli godkjent (sminkeflekker, sigarettlukt, parfyme o.l. ).

Ønsker du å bytte, levere tilbake, eller reklamere en vare kan du enkelt gjøre dette ved å legge varen i sin originale emballasje, og fylle ut medfølgende returskjema.

Kunden har selv ansvaret for returpakken frem til den ankommer oss.

Vi står ikke for returkostnader, med mindre varen er feillevert eller defekt.

Det er heller ikke gratis retur på salgsvarer.

Varer kjøpt på Aleksander.no kan ikke byttes eller returneres i butikker som fører Aleksander.

Likeledes gjelder motsatt vei. Produkter som er kjøpt i annen butikk kan ikke byttes i nettbutikken Aleksander.no.

Merk at vår returadresse er:
Aleksander AS
P
ostboks 1055 Hillevåg
4095 Stavanger

 

Last ned angrerettskjema (PDF)

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål om retur og bytting

 

REKLAMASJON

Aleksander.no følger  forbrukerkjøpsloven. Dersom det som har blitt bestilt har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet, avhengig av saken.

Reklamasjonsfristen er i utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen.

For at en feil eller mangel gjøres gjeldene må forbruker reklamere innen rimelig tid etter at hun eller han oppdaget eller burde ha oppdaget det.

Det gjøres oppmerksom på at slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon. Alle henvendelser angående varer kjøpt i butikk må rettes til butikken den er kjøpt i.

Ta gjerne kontakt med kundeservice ved spørsmål om reklamasjon

 

FORCE MAJEURE

Aleksander.no tar forbehold om Force Majeure, det vil si dersom det oppstår hendelser utenfor partenes kontroll.

Ved inntreff av Force Majeure vil forpliktelsen ovenfor kunden kunne bli stoppet og avtalen opphevet. Eksempeler på situasjoner som kan henføres Force Majeure:

  • Lovendring eller inngrep fra offentlige myndigheter
  • Arbeidskonflikt/streik/lockout
  • Transportforstyrrelser
  • Brann/eksplosjon
  • Naturkatastrofe
  • Krig/opprør